70 23 11 33

mail@midtvest-it.dk

Sådan sender du sikre mails der overholder GDPR

sep 16, 2019

er er mange sikkermail løsninger på markedet til forskellige priser med forskellige funktionalitet og måder at løse opgaven på. Det kan være rigtig svært at gennemskue de forskellige produkter og hvad forskellen er på dem. Det første man skal have klarlagt, er hvor stort virksomhedens behov er for at afsende og / eller modtage sikre mails og hvem I skal kommunikere sikkert med. Derudfra kan I bedre beslutte, om I vil investere i et “færdigt” produkt til opgaven eller i stedet benytte en manuel løsning i Outlook.

Hvad er en sikker mail?
En sikker mail er en krypteret mail, hvor indholdet ikke kan læses, medmindre man har det rigtige certifikat hertil.

Hvad er en usikker mail?
En usikker mail er en helt almindelig, ukrypteret mail – som vi alle sender hver eneste dag. En ukrypteret mail, sendes i ren tekst over internettet og derfor læsbar for dem der “kigger” med.

Skal jeg vælge en automatisk løsning?

I dette blogindlæg kaster vi lys over nogle punkter alle virksomheder bør overveje når det kommer til e-mails og sikkerhed. Vi prøver her at stille de spørgsmål, som kan hjælpe dig videre i beslutningen om implementering af sikkermail i din virksomhed.

Hvor mange sikre mails har du og dine kollegaer brug for at sende og modtage om måneden?

Hvis behovet ikke er ret stort, findes der andre manuelle løsning som f.eks. telefonopkald, almindeligt brev eller brug af medarbejdersignatur i Outlook. Hvis antallet er mindre end 5 stk. er en manuel løsning måske den rigtige.

Hvor mange medarbejdere har brug for at sende / modtage sikre mails?

Drejer det sig om flere personer, vil et færdigt  produkt til formålet nok være at foretrække.

Hvem kommunikerer du med?

Ved at få udredt hvem I skal kommunikere med, er det nemmere at finde den rigtige løsning.
Overvej også, om det sender et forkert signal til kunder og samarbejdspartnere, hvis ikke I har en sikker løsning.

Hvem har man brug for at kommunikere sikkert med?

  • Kommuner
  • Offentlige instanser
  • Myndigheder
  • Domstole
  • Andre virksomheder
  • Kunder
  • Udenlandske kontakter
  • Privatpersoner

Når du har kortlagt hvem du kommunikerer med, skal du til at kigge på hvilken kommunikation de fordrer. Mange danske kommuner og mange virksomheder bruger f.eks. systemet Tunnelmail. Tunnelmail er et Dansk system, hvori det er let at kommunikere med brugere der er i det samme system. Hvis du er i tvivl om hvilken type du har brug for, er du altid velkommen til at give os et kald.

Har I et behov for at kunne modtage sikremails, fra personer der ikke selv har en løsning?

Nogle købeprodukter, har indbyggede funktioner, som gør det muligt for Jer at modtage sikremails fra personer, der ikke selv råder over en sikkermail løsning.

Det kunne f.eks. være
– Ansøgninger og cv´er
– Helbredsoplysninger
– Oplysninger om pas eller anden identifikation

Du kan få indbygget en sikkermail funktion direkte på din hjemmeside. Igennem den, kan dine kunder og samarbejdspartnere sende dig krypterede mails på en sikker og let måde.

Se et eksempel på hvordan en sådan løsning kan se ud her.

Send og modtag SIKKER@MAIL

Hos MidtVest IT A/S har vi satset på et produkt, som er enkelt og nemt at bruge, som kan kommunikere med næsten alle tænkelige modtagere som f.eks. offentlige instanser, virksomheder, privatpersoner og udenlandske samarbejdspartnere.

Løsningen fungerer nemt via et ADD-ON til Jeres Outlook og kan sættes op til at fungere fra Jeres hjemmeside, så det både er nemt at sende sikkert til eksterne samt til virksomhedens ansatte.

Løsningen kan integreres med VIRK.dk så I ikke behøver at logge ind for at se, modtage, læse og sende. Det hele vil kunne gøres igennem Outlook.

Vi hjælper dig igennem processen, så I ender op med en køreklar løsning, som er til at betale sig fra, både når man kigger på selve opstarten og installationen, men også ift. til løbende udgift.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte MidtVest IT.  Så hjælper vi dig videre. Du kan også læse mere om vores mail løsning: Sikker@mail, her.

Sådan sender du sikre mails der overholder GDPR

sep 16, 2019

Der er mange sikkermail løsninger på markedet til forskellige priser med forskellig funktionalitet og måder at løse opgaven på. Det kan være rigtig svært at gennemskue de forskellige produkter og hvad forskellen er på dem. Det første man skal have klarlagt, er hvor stort virksomhedens behov er for at afsende og / eller modtage sikre mails og hvem I skal kommunikere sikkert med. Derudfra kan I bedre beslutte, om I investere i et “færdigt” produkt til opgaven eller i stedet benytte en manuel løsning i Outlook.

Hvad er en sikker mail?
En sikker mail er en krypteret mail, hvor indholdet ikke kan læses, medmindre man har det rigtige certifikat hertil.

Hvad er en usikker mail?
En usikker mail er en helt almindelig, ukrypteret mail – som vi alle sender hver eneste dag. En ukrypteret mail, sendes i ren tekst over internettet og derfor læsbar for dem der “kigger” med.

Skal jeg vælge en automatisk løsning?

I dette blogindlæg kaster vi lys over nogle punkter alle virksomheder bør overveje når det kommer til e-mails og sikkerhed. Vi prøver her at stille de spørgsmål, som kan hjælpe dig en videre i beslutningen om implementering af sikkermail i din virksomhed.

Hvor mange sikre mails har du og dine kollegaer brug for at sende og modtage om måneden?

Hvis behovet ikke er ret stort, findes der andre manuelle løsning som f.eks. telefonopkald, almindeligt brev eller brug af medarbejdersignatur i Outlook. Hvis antallet er mindre end 5 stk. er en manuel løsning måske den rigtige.

Hvor mange medarbejdere har brug for at sende / modtage sikre mails?

Drejer det sig om flere personer, vil et færdigt  produkt til formålet nok være at foretrække.

Hvem kommunikerer du med?

Ved at få udredt hvem I skal kommunikere med, er det nemmere at finde den rigtige løsning.
Overvej også, om det sender et forkert signal til kunder og samarbejdspartnere, hvis ikke I har en sikker løsning.

Hvem har man brug for at kommunikere sikkert med?

  • Kommuner
  • Offentlige instanser
  • Myndigheder
  • Domstole
  • Andre virksomheder
  • Kunder
  • Udenlandske kontakter
  • Privatpersoner

Når du har kortlagt hvem du kommunikerer med, skal du til at kigge på hvilken kommunikation de fordrer. Mange danske kommuner og mange virksomheder bruger f.eks. systemet Tunnelmail. Tunnelmail er et Dansk system, hvori det er let at kommunikere med brugere der er i det samme system. Hvis du er i tvivl om hvilken type du har brug for, er du altid velkommen til at give os et kald.

Har I et behov for at kunne modtage sikremails, fra personer der ikke selv har en løsning?

Nogle købeprodukter, har indbyggede funktioner, som gør det muligt for Jer at modtage sikremails fra personer, der ikke selv råder over en sikkermail løsning.

Det kunne f.eks. være

  • Ansøgninger og cv´er
  • Helbredsoplysninger
  • Oplysninger om pas eller anden identifikation.

Du kan få indbygget en sikkermail funktion direkte på din hjemmeside. Igennem den, kan dine kunder og samarbejdspartnere sende dig krypterede mails på en sikker og let måde.

Se et eksempel på hvordan en sådan løsning kan se ud her.

Send og modtag SIKKER@MAIL

Hos MidtVest IT A/S har vi satset på et produkt, som er enkelt og nemt at bruge, som kan kommunikere med næsten alle tænkelige modtagere som f.eks. offentlige instanser, virksomheder, privatpersoner og udenlandske samarbejdspartnere.

Løsningen fungerer nemt via et ADD-ON til Jeres Outlook og kan sættes op til at fungere fra Jeres hjemmeside, så det både er nemt at sende sikkert, at sende sikkert til virksomhedens ansatte.

Løsningen kan integreres med VIRK.dk så i ikke behøver at logge ind for at se modtage, læse og sende. Det hele vil kunne gøres igennem Outlook.

Vi hjælper dig igennem processen, så I ender op med en køreklar løsning, som er til at betale sig fra, både når man kigger på selve opstarten og installationen, men også ift. til løbende udgift.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte MidtVest IT.  Så hjælper vi dig videre. Du kan også læse mere om vores mail løsning: Sikker@mail, her.

70 23 11 33
mail@midtvest-it.dk